Segell SMART 2.0, un pas més cap a l’excel·lència educativa

Segell SMART 2.0, un pas més cap a l’excel·lència educativa

Les escoles FEDAC fem un pas més en el camí de l’excel·lència educativa. Després d’aconseguir el Segell SMART d’innovació i qualitat educativa de la Fundació Tr@ms i Integral, continuem avançant en el nostre compromís per oferir un projecte educatiu de qualitat i transformador a alumnes, famílies i entorn. És per això que, des de fa diversos cursos, seguim un procés d’assessorament i auditoria interna de cadascuna de les 25 escoles FEDAC amb professionals de la Fundació Tr@ms i Integral.

Aquest procés d’auditoria interna avalua sis àmbits d’actuació de cada escola vinculats a la realitat del projecte #avuixdemà, que posem en pràctica a les escoles FEDAC. 

Així, per exemple, els auditors analitzen aspectes com la motivació del claustre; la relació de l’escola amb el seu entorn; la gestió estratègica i operativa de l’escola; l’acompanyament de l’alumnat, la implementació de projectes innovadors com els projectes LíderEnMi (LEM) o la cultura TEAL; o el reconeixement, la transmissió i la interiorització de la identitat FEDAC.

El procés d’avaluació interna comença amb sis sessions d’anàlisi de cadascun dels sis àmbits d’actuació a cada escola FEDAC. Es designa un responsable de cada àmbit entre els membres del claustre per representar l’escola en cada reunió amb els auditors externs. D’aquesta manera, involucrem i fem partícip tot el claustre en el projecte, que necessita de la implicació de tots per garantir l’excel·lència educativa integral. 

Sessió d'anàlisi de la comunicació de les escoles FEDAC amb la Fundació Tr@ms i Integral dins del Segell SMART.

D’aquestes sessions d’avaluació sorgeix un pla estratègic per a cada escola FEDAC, una proposta de treball per als propers dos o tres cursos, durant els quals la Fundació Tr@ms i Integral acompanyen cada centre per dur-lo a la pràctica.

La millora continuada i el desenvolupament del nostre projecte educatiu és un dels trets distintius que ens caracteritza a les escoles FEDAC. Considerem que aquest procés de formació continuada és una part essencial del nostre compromís amb alumnes i famílies per garantir l’excel·lència educativa dels nostre projecte i aconseguir un impacte positiu en les persones i en l’entorn.

Amb aquest procés d’avaluació interna i la implementació de les millores que se’n deriven, empoderem també els nostres docents a participar en el desenvolupament del projecte #avuixdemà.

Alhora, l’obtenció de l’acreditació de qualitat educativa no és un objectiu, sinó una eina per conèixer què ens diferencia com a centres i què ens uneix com a fundació, quins aspectes hem de millorar i quins potenciar i, finalment, crear xarxa entre les 25 escoles.

Una eina que, sens dubte, ens ajuda a continuar creixent per assolir el nostre objectiu comú d’esdevenir 25 Escoles d’AutorS, 25 escoles autèntiques per a persones úniques.

Anàlisi interna SMART per garantir la millorada continuada i l'excel·lència educativa del projecte educatiu #avuixdemà de les escoles FEDAC de Catalunya.

Auditoria interna a les escoles FEDAC amb la Fundació Tr@ms i Integral per continuar avançant en l'excel·lència educativa de les escoles FEDAC.