Analitzem la transformació sistèmica de les escoles FEDAC

Analitzem la transformació sistèmica de les escoles FEDAC

Un dels trets que caracteritzen les escoles FEDAC de Catalunya és el nostre compromís amb la qualitat educativa a través de la transformació sistèmica dels centres educatius per al segle XXI. Amb la finalitat de mesurar la innovació que duem a terme a les nostres escoles amb el projecte #avuixdemà, des de fa dos cursos estem immersos en un procés d’assessorament i auditoria interna SMART amb la Fundació Tr@ms i Integral.

Experts de la Fundació Tr@ms i Integral estan guiant els equips directius de les 25 escoles FEDAC en un treball d’anàlisi profunda de cada centre escolar pel que fa a aspectes institucionals com l’aprenentatge, la línia pedagògica, els rols directius, la cultura escolar TEAL, la carrera professional dels educadors o les relacions. Es tracta d’una anàlisi necessària com a pas previ per a la creació en els propers cursos de 25 escoles FEDAC diferenciades d’autorS a partir dels pilars de l’#avuixdemà.

Aquest treball intern d’anàlisi i reflexió té com a objectiu final detectar quines són les bones pràctiques vinculades a la innovació educativa en cadascuna de les 25 escoles FEDAC de Catalunya i potenciar les sinergies existents entre les escoles de la fundació.

Al mateix temps, el procés d’auditoria interna SMART facilita que les 25 escoles de la FEDAC treballin al voltant d’uns mateixos objectius concrets en cadascun dels àmbits analitzats. També permet que cada centre detecti quins objectius ja ha assolit des que es va implementar el projecte #avuixdemà i localitzar punts de millora.

Aquest procés intern de reflexió i anàlisi SMART forma part d’una segona fase després de rebre el Segell SMART, l’acreditació d’innovació educativa creada per la Fundació Tr@ms i certificada per la UOC, que garanteix l’excel·lència de les escoles FEDAC.

Alumnes d'educació primària de FEDAC Sant Narcís, una de les 25 escoles FEDAC que implementa el pla d'innovació educativa #avuixdemà.