A les escoles FEDAC donem molta importància el desenvolupament de les destreses lingüístiques i comunicatives del nostre alumnat des d’educació infantil fins a secundària i batxillerat. Ho fem de manera transversal a les diferents àrees de coneixement i especialment a l’activitat complementària d’Oratòria. Aquest curs renovem i potenciem l’Oratòria a les nostres escoles amb la implementació de la nova Guia Pedagògia d’Oratòria (GPO), que hem presentat a la Dra. Anna Forés.
A les aules de les escoles FEDAC eduquem futurs infermers, enginyeres, escriptors, fusters, treballadors socials, dissenyadors, cuiners… i segurament també estem desenvolupant els talents de nous perfils professionals que encara no existeixen. Però un fet és clar: en el món actual, les habilitats comunicatives prenen cada cop més rellevància i estan molt valorades, tant en l’àmbit personal com en l’acadèmic i professional.
Conscients d’aquesta realitat, a les escoles FEDAC ja fa diversos cursos que desenvolupem l’activitat complementària d’Oratòria amb el nostre alumnat. A partir de les activitats implementades a l’aula en els darrers anys, un equip d’educadors FEDAC de diferents etapes educatives ha liderat un treball d’anàlisi i reflexió des de la realitat educativa en què es troben els docents a les escoles per desenvolupar la nova Guia Pedagògica d’Oratòria.
La Guia Pedagògica d’Oratòria de les escoles FEDAC parteix també de les aportacions de diferents teories científiques vinculades al desenvolupament de les habilitats comunicatives, així com del treball pedagògic en l’àmbit de l’oratòria de la Universitat de Cambridge.
Aquesta guia vol ser una eina de suport per als educadors FEDAC, facilitant-los coneixements i una base pedagògica per regular l’aplicació de l’oratòria a l’aula. L’objectiu és que els docents tinguin al seu abast recursos formatius que els ajudin en el seu rol per potenciar els aprenentatges i les habilitats comunicatives de l’alumnat.
La Guia Pedagògica d’Oratòria de les escoles FEDAC també té en compte les aportacions de la neurociència aplicades a l’educació.
La mirada neurocientífica ens ha orientat a l’hora de marcar les fites que l’alumnat pot assolir en cada etapa educativa en funció del seu nivell de maduració neuronal, i quines són les millors activitats per assolir-les.
En aquest sentit, l’equip FEDAC que lidera el projecte ha presentat la Guia Pedagògica d’Oratòria a la Dra. Anna Forés, directora adjunta de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona, amb la finalitat d’obtenir l’assessorament i la validació del projecte per part de la Càtedra.
De fet, el treball de l’oratòria i la comunicació a l’escola no només afavoreix les destreses lingüístiques i comunicatives de l’alumnat, sinó que també és una eina molt valuosa per aprofundir en l’autoconeixement i l’autoregulació personals, que ens ajuden a relacionar-nos amb el món durant tota la vida.
Alhora, el projecte d’Oratòria FEDAC té una estreta vinculació amb l’enfocament comunicatiu del nou currículum de la LOMLOE, que atribuix una gran rellevàcia a les destreses lingüístiques i comunicatives. L’Oratòria també respon a diferents Reptes del pla estratègic d’innovació educativa #avuixdemà de les escoles FEDAC, com els reptes Llenguatges, Idiomes+, Aprenem o CreaActivitat, entre d’altres.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola