Ens formem en competència digital docent

Ens formem en competència digital docent

Els educadors de les escoles FEDAC ampliem els nostres coneixements pedagògics per a la integració de les tecnologies digitals en contextos d’aprenentatge. Amb fons europeus Next Generation, aquest curs hem iniciat una formació docent a càrrec d’experts de les empreses Robotix i EIM Consultores per aprofundir en la competència digital docent, integrada dins de l’estratègia digital de centre (EDC).

A FEDAC ens hem proposat, a més, el repte d’impulsar projectes educatius als espais maker de les escoles amb metodologia STEAM. Una de les claus per donar-hi resposta és comptar amb un equip docent format i actualitzat en competència digital.

Impulsem la metodologia STEAM a les escoles

La metodologia STEAM és un nou enfocament educatiu que sorgeix al segle XXI amb la integració dels àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques. Afavoreix el desenvolupament del pensament analític, científic i creatiu dels alumnes mentre treballen en equip i s’involucren en projectes per donar resposta a reptes del món que els envolta (aprenentatge basat en problemes).

Entre els aliats de les escoles FEDAC i de Robotix en aquesta formació docent, destaca Francesc Colomé, expert en la creació d’espais maker i amb una extensa trajectòria en la integració de tecnologies digitals en l’àmbit escolar i en l’aprenentatge basat en problemes (ABP). Francesc Colomé ha treballat amb centres educatius dels Estats Units de gran prestigi, com HTH a San Diego, Acera i NuVu a Boston, la Workshop School a Nova York i Latitud a San Francisco.

Francesc Colomé, assessor de Robotix i expert en tecnologia educativa i espais makers, en una reunió amb responsables de l'àrea d'innovació i millora de les escoles FEDAC de Catalunya.

Per una ciutadania europea amb capacitat transformadora

Els fons europeus Next Generation per a l’educació són una oportunitat per a la transformació digital del centres i el desenvolupament de les competències digitals de docents i alumnes amb la formació docent que imparteixen Robotix i EIM Consultores.

L’objectiu dels fons Next Generation per a l’educació és contribuir a la formació d’una ciutadania europea amb capacitat transformadora perquè Europa esdevingui més verda, digital i resilient.

El repte TÀCtil de les escoles FEDAC

Aquesta formació docent en competència digital i cultura maker està alineada amb el pla d’innovació educativa #avuixdemà que implementem a les escoles FEDAC.

Entre altres reptes, l’#avuixdemà dona resposta al repte TÀCtil per a l’empoderament d’alumnes, educadors i famílies a través del desenvolupament d’una bona competència digital. Per això, ja fa molts cursos que a les escoles FEDAC hem apostat per la digitalització i la integració i ús de la tecnologia educativa, acompanyant i educant també els alumnes a fer-ne un ús crític i responsable.

En són una mostra l’activitat complementària artTIC, que combina el pensament computacional amb l’art, l’ús dels dispositius Chromebook o el pla PALSE (Pla d’Aprenentatge en Línia en Situació d’Emergència), que ens va permetre reemprendre ràpidament les classes amb tot l’alumnat a l’inici del confinament per la pandèmia.

Alumnes de les escoles FEDAC desenvolupant la seva competència digital i cultural maker amb projectes STEAM.