Com impacta TUtopia en els alumnes? Un exemple

Com impacta TUtopia en els alumnes? Un exemple

La TUtopia es desenvolupa a les escoles FEDAC a partir de les pràctiques TUtòpiques, que ens permeten treballar el caràcter de la persona i la seva recerca de sentit des d’escenaris d’aprenentatge que connecten cada persona amb la seva dimensió ètica, ecològica, estètica i de misteri. Per posar punt final a l’any escolar, compartim amb vosaltres el ressò d’una de les pràctiques que hem portat a terme aquest curs.

A l’escola vam aprofundir sobre el problema social de l’habitatge i les seves conseqüències. Una d’aquestes és la quantitat de persones que dormen als carrers de les grans ciutats i, a partir d’aquí, vam desenvolupar una activitat d’acció social des de l’escola.

L’activitat va consistir a fer i repartir entrepans pels carrers de Barcelona. Això va provocar la trobada entre els i les alumnes i les persones sense sostre de la ciutat. Aquests tipus d’activitats, desenvolupades amb la metodologia de l’Aprenentatge-Servei (ApS), generen l’alliberament de la persona en el seu procés d’aprenentatge quan, una vegada dutes a terme, es porten a la consciència i ens fan canviar hàbits. En aquest punt, és molt important la plasmació de les idees per escrit per tal de prendre consciència del que hem viscut i de com això impacta en les nostres vides i eleccions. 

Avui tenim el plaer de compartir-vos una de les reflexions, en forma d’escriptura creativa, d’aquesta experiència memorable. L’autora del text és la Paula Gros, alumna del batxillerat PRO (batPRO) de FEDAC Vic

Compartim el ressò personal d'una pràctica TUtòpica en una alumna en forma d'escriptura creativa.